MERK IDENTITEIT
Herkenning en vertrouwen opbouwen bij consumenten door visuele en verbale expressie.
De stijl van jouw merk is een cruciaal aspect van het opbouwen van een sterk en herkenbaar merk. Het omvat de visuele elementen die een merk helpen definiëren. Een samenhangende en consistente merkstijl helpt een bedrijf zich te onderscheiden, herkenning op te bouwen en vertrouwen te wekken bij klanten.
Wij begrijpen het belang van een sterke merkidentiteit. We werken daarom nauw samen met onze klanten om een stijl te ontwikkelen die de persoonlijkheid, de waarden en het doel van hun merk weerspiegelt. Wij helpen bedrijven hun overtuigende visuele identiteit te ontwikkelen die de aandacht trekt van de juiste doelgroep.
Waarmee wij kunnen helpen
Visuele Identiteit
Verbale Identiteit
Fotografie
Videoproductie
Beeldmerk
Merk Richtlijnen
Een uniforme en consistente merk identiteit is onmisbaar in de wereld van vandaag
Een samenhangende en consistente merkervaring is cruciaal voor het opbouwen van merkherkenning en -loyaliteit. Door op alle contactpunten een uniforme merkidentiteit te tonen, kan je als bedrijf vertrouwen opbouwen bij consumenten en je daarmee onderscheiden van concurrenten. Consistentie in branding helpt de waarden en boodschap van het merk te versterken, wat leidt tot meer klantbetrokkenheid en omzetgroei. In de huidige overvolle markt is een sterke en consistente merkervaring essentieel om je te onderscheiden en langdurige klantrelaties op te bouwen.
Onze expertises
Een sterk gepositioneerd merk kan flexibel meebewegen met de tijdsgeest en externe factoren. Lees hieronder wat wij doen.
01
Visuele Identiteit
Visuele identiteit bij branding betekent de stijl elementen die het merk uitdraagt. Hierin worden alle elementen voor je (nieuwe) huisstijl ontwikkeld. Om daarmee een opvallende en herkenbare uitstraling te hebben die past bij je merk en je doelgroep.
02
Verbale Identiteit
Verbale identiteit geeft een merk zijn stem en persoonlijkheid. Het is wat een merk herkenbaar en authentiek maakt voor de doelgroep. We ontwikkelen een passende verbale identiteit. Wat richting geeft voor alle communicatie en de boodschap van het merk.
03
Fotografie
Fotografie speelt een cruciale rol bij het opbouwen van een sterke merkidentiteit. Het helpt om de boodschap en waarden van een merk visueel over te brengen en emoties op te roepen. Het juiste beeld zorgt ervoor dat mensen meteen een gevoel krijgen van jouw merk, en zich hierin (willen) identificeren.
04
Videoproductie
Een sterke video raakt meteen de juiste emotie van de doelgroep. Een video kan op veel diverse manieren worden ingezet. We ontwikkelen daarom altijd een video die past bij het doel dat we voor ogen hebben.
05
Beeldmerk
Een beeldmerk, beter bekend als een logo, is de visuele weergave van een merk en speelt de belangrijkste rol bij het vaststellen van de merkidentiteit. Het creëert herkenning van jou merk. Een logo is een onderdeel wat op alle uitingen van het merk terug te vinden zijn. Waardoor de merkherkenning vergroot en de perceptie van klanten wordt beïnvloed.
06
Merk Richtlijnen
Na het ontwikkelen van een merk identiteit, is het van belang dat deze goed en consistent wordt uitgedragen. Daarom ontwikkelen we, indien nodig, merk richtlijnen zodat je intern altijd weet hoe het merk wordt uitgedragen en gepositioneerd.
Zullen we kennismaken?
Plan nu een vrijblijvend gesprek in.
Laten we kennismaken om jouw uitdagingen te bespreken.
01
Plan een vrijblijvende intake
Het is altijd fijn om je te ontmoeten. Laten we kennismaken en jouw project en uitdagingen bespreken.
02
Wij gaan aan de slag
Vanuit onze kennismaking gaan we aan de slag om jouw merk mogelijkheden te ontdekken.
03
We bespreken jouw kansen
We bespreken graag met jou de mogelijkheden en de kansen die wij zien voor jouw merk.
Veelgestelde vragen over merk Identiteit
Het kiezen van een strategische merkpartner is een belangrijke beslissing. Wij streven ernaar om je te voorzien van open, eerlijke en betrouwbare informatie om je te helpen bij het plannen van jouw project. Onderstaand vind je veel voorkomende vragen om jou verder te helpen. Mocht je toch jouw antwoord niet hebben gevonden, laat het ons weten. We helpen je graag verder.
We hebben gewerkt aan diverse merkuitdagingen in verschillende markten. Zoals, de bouw, entertainment en media, financiële sector, retail en consumenten, start-ups en scale-ups, techbedrijven, zakelijke dienstverlening, horeca, maakindustrie. We werken zowel in B2B, B2C en D2C modellen.
Afhankelijk van de wensen en doelstellingen van jouw uitdaging, proberen we altijd vooraf een gerichte planning te geven over het project. Dit loopt uiteen tussen 2-8 maanden. We bespreken altijd de mogelijkheden zodat jij vooraf zekerheid hebt.
Absoluut. We werken met verschillende type organisaties, in verschillende fases. Start-ups behoren daar zeker bij.
Een volledige merkstrategie is niet voor ieder project noodzakelijk. Wel vormen de merk- en bedrijfsstrategie de kern van alles wat we doen. Al onze opdrachten beginnen met een strategie. Waarom? Omdat zonder de duidelijkheid van de grote lijnen die met een strategie mogelijk zijn, de creatieve prestaties tekortschieten en inhoud missen. Een nieuwe identiteit lost waarschijnlijk geen samenwerkingsprobleem op. Een nieuwe externe campagne helpt misschien niet om de juiste mensen te werven en vervolgens aan je te binden. En ga zo maar door.
We hebben gewerkt aan diverse merkuitdagingen in verschillende markten. Zoals, de bouw, entertainment en media, financiële sector, retail en consumenten, start-ups en scale-ups, techbedrijven, zakelijke dienstverlening, horeca, maakindustrie. We werken zowel in B2B, B2C en D2C modellen.
Afhankelijk van de wensen en doelstellingen van jouw uitdaging, proberen we altijd vooraf een gerichte planning te geven over het project. Dit loopt uiteen tussen 2-8 maanden. We bespreken altijd de mogelijkheden zodat jij vooraf zekerheid hebt.
Absoluut. We werken met verschillende type organisaties, in verschillende fases. Start-ups behoren daar zeker bij.
Een volledige merkstrategie is niet voor ieder project noodzakelijk. Wel vormen de merk- en bedrijfsstrategie de kern van alles wat we doen. Al onze opdrachten beginnen met een strategie. Waarom? Omdat zonder de duidelijkheid van de grote lijnen die met een strategie mogelijk zijn, de creatieve prestaties tekortschieten en inhoud missen. Een nieuwe identiteit lost waarschijnlijk geen samenwerkingsprobleem op. Een nieuwe externe campagne helpt misschien niet om de juiste mensen te werven en vervolgens aan je te binden. En ga zo maar door.
Neem vrijblijvend contact op
Laat hieronder je gegevens achter en we komen snel bij je terug.
Direct appen of bellen?
Ik help je graag direct verder met jouw vragen en uitdagingen.
Bob Gündel
Eigenaar