FAQ

Bekijk hier de meest gestelde vragen

FAQ

Bekijk hier de meest gestelde vragen

Veelgestelde vragen over merkstrategie

Het kiezen van een strategische merkpartner is een belangrijke beslissing. Wij streven ernaar om je te voorzien van open, eerlijke en betrouwbare informatie om je te helpen bij het plannen van jouw project. Onderstaand vind je veel voorkomende vragen om jou verder te helpen. Mocht je toch jouw antwoord niet hebben gevonden, laat het ons weten. We helpen je graag verder.

We hebben gewerkt aan diverse merkuitdagingen in verschillende markten. Zoals, de bouw, entertainment en media, financiële sector, retail en consumenten, start-ups en scale-ups, techbedrijven, zakelijke dienstverlening, horeca, maakindustrie. We werken zowel in B2B, B2C en D2C modellen. 

Afhankelijk van de wensen en doelstellingen van jouw uitdaging, proberen we altijd vooraf een gerichte planning te geven over het project. Dit loopt uiteen tussen 2-8 maanden. We bespreken altijd de mogelijkheden zodat jij vooraf zekerheid hebt.

Een Creative Branding Agency kan helpen op verschillende vlakken, in verschillende fases. Heb je een nieuw product of merk dat je wilt lanceren? Of ga je door een flinke transitie waardoor je merk ook verandert? Of is je communicatie niet consistent en krijg je de juiste boodschap maar niet gedeeld? Er zijn talloze voorbeelden van situaties waarin een branding agency kan ondersteunen en begeleiden. Dit kan van kleinschalig tot grootschalig. Korte termijn evenals lange termijn projecten. 

Wij helpen en ondersteunen je in diverse vraagstukken. Laat ons weten wat jouw uitdaging is!

Een volledige merkstrategie is niet voor ieder project noodzakelijk. Wel vormen de merk- en bedrijfsstrategie de kern van alles wat we doen. Al onze opdrachten beginnen met een strategie. Waarom? Omdat zonder de duidelijkheid van de grote lijnen die met een strategie mogelijk zijn, de creatieve prestaties tekortschieten en inhoud missen. Een nieuwe identiteit lost waarschijnlijk geen samenwerkingsprobleem op. Een nieuwe externe campagne helpt misschien niet om de juiste mensen te werven en vervolgens aan je te binden. En ga zo maar door. 

We voeren een grondige onderdompeling uit om een diepgaand inzicht te krijgen in jouw bedrijf. We luisteren aandachtig en voeren een aantal ontdekkingsactiviteiten uit:

– Personeelsonderzoeken
– Leidinggevende interviews
– Bureauonderzoek (concurrentie-audits, visuele audits, landschapsaudits)
– Faciliteren van strategische workshops

Ja. Strategie is onze expertise. We leiden graag strategisch werk zonder creatieve uitvoering.

We werken meestal niet aan creatieve projecten als we niet ook het strategische werk doen. We kunnen wel een creatief project aannemen als een klant al een zeer duidelijke en goed ontwikkelde strategische basis heeft en klaar is om uit te voeren.
Wel bekijken en overleggen we graag deze strategie. Om zekerheid te hebben van beide kanten.

Absoluut. We werken met verschillende type organisaties, in verschillende fases. Start-ups behoren daar zeker bij.

Nee, je ziet elk jaar een geselecteerde collectie. Mocht je een vraag hebben of we geschikt zijn voor jouw branche, neem gerust contact met ons op.

Reclamebureaus, marketingbureaus, communicatiebureaus en branding bureaus… Wat zijn de verschillen en wat past bij mij?

Als je nog niet bekend bent in deze markt, dan begrijpen wij dat het soms ingewikkeld kan zijn om de juiste keuze te maken. Alle bovengenoemde bureaus hebben namelijk zeker raakvlakken met elkaar. Een branding bureau verdiept zich volledig in het bedrijf. Om zo de kern naar boven te halen, elementen toe te voegen, of juist weg te laten. Het doel? Een concrete strategie waarin jouw klant precies weet wie je bent, wat je doet én je op de juiste momenten tegenkomt.

Zullen we kennismaken?
Plan nu een vrijblijvend gesprek in.

Laten we kennismaken om jouw uitdagingen te bespreken.

01

Plan een vrijblijvende intake

Het is altijd fijn om je te ontmoeten. Laten we kennismaken en jouw project en uitdagingen bespreken.

02

Wij gaan aan de slag​

Vanuit onze kennismaking gaan we aan de slag om jouw merk mogelijkheden te ontdekken.

03

We bespreken jouw kansen​

We bespreken graag met jou de mogelijkheden en de kansen die wij zien voor jouw merk.