MERK STRATEGIE

Merkstrategie waarmee je naar voren komt

MERK STRATEGIE

Merkstrategie waarmee je naar voren komt

MERKSTRATEGIE

We benaderen elk project als zowel business consultants als strategisch creatieven. De merken die we ontwikkelen vertellen verhalen die raken, boeien en uiteindelijk converteren.

Merkstrategie gaat over het maken van onderbouwde keuzes om de juiste indruk te wekken bij jouw doelgroep. Een succesvol merk is afgestemd op de maatschappij en de markt en weet wat het in de wereld wil betekenen. De belofte van zo’n merk is volkomen duidelijk. Persoonlijkheid, verhaal en gedrag – aantrekkelijk voor de doelgroep. Wij begrijpen hoe belangrijk dit is. We helpen jou met het ontwikkelen van dit fundament.

Waarmee wij kunnen helpen

Onderzoek

Merk Architectuur

Merk-DNA

Merk Gedrag

Merk Positionering

Employer-branding

Wij helpen jouw merk veranderen, innoveren en verbinden.

Merkstrategie is een van de belangrijkste aspecten van elk bedrijf. Het omvat verschillende elementen zoals merkpositionering, berichtgeving, het gedrag van het merk en klantervaring. Een sterke merkstrategie zorgt ervoor dat een bedrijf zich onderscheidt van concurrenten, merktrouw vergroot en uiteindelijk zorgt voor groei en succes.

Podt Alplain

Een sterke brandstory met een uniforme uitstraling.

VOORKANS

Van strategisch fundament naar een sterke positionering.

Onze expertises

Een sterk gepositioneerd merk kan flexibel meebewegen met de tijdsgeest en externe factoren. Lees hieronder wat wij doen.

01

Onderzoek

Voorafgaand onderzoek is essentieel om de de samenhang te begrijpen. Vooraf onderzoek maakt de merkstrategie relevant en zorgt voor aansluiting bij het gewenste doelgroep.

02

Merk Architectuur

Merk architectuur zorgt voor hiërarchie en structuur in de merkenportefeuille. Dat resulteert in consistentie en duidelijkheid. Het helpt het merkbeheer en de communicatie-inspanningen te stroomlijnen.

03

Merk -DNA

Het DNA van een merk is de kern wat het uniek maakt en omvat de waarden, persoonlijkheid en doel. Het geeft vorm aan de algemene identiteit en communicatie. Het is het fundament waarop een merkstrategie wordt gebouwd.

04

Merk Gedrag

Merkgedrag zijn de acties en interacties van een merk, de communicatie, de klantenservice en de algemene ervaringen. Het speelt de belangrijkste rol in de vorming van de merkperceptie en -loyaliteit.

05

Merk Positionering

Merkpositionering is de plek die jouw merk inneemt in de hoofden van de doelgroep, op basis van factoren als voordelen, waarden en onderscheidende kenmerken ten opzichte van concurrenten. Het is het startpunt waardoor klanten jouw merk kiezen.

06

Employer-Branding

Employer branding is belangrijk om toptalent aan te trekken en te behouden, maar ook om de algemene reputatie en cultuur van een bedrijf vorm te geven. Het helpt om jouw bedrijf aantrekkelijk te maken als (potentiële) werkgever.

Zullen we kennismaken?
Plan nu een vrijblijvend gesprek in.

Laten we kennismaken om jouw uitdagingen te bespreken.

01

Plan een vrijblijvende intake

Het is altijd fijn om je te ontmoeten. Laten we kennismaken en jouw project en uitdagingen bespreken.

02

Wij gaan aan de slag​

Vanuit onze kennismaking gaan we aan de slag om jouw merk mogelijkheden te ontdekken.

03

We bespreken jouw kansen​

We bespreken graag met jou de mogelijkheden en de kansen die wij zien voor jouw merk.

Veelgestelde vragen over merkstrategie

Het kiezen van een strategische merkpartner is een belangrijke beslissing. Wij streven ernaar om je te voorzien van open, eerlijke en betrouwbare informatie om je te helpen bij het plannen van jouw project. Onderstaand vind je veel voorkomende vragen om jou verder te helpen. Mocht je toch jouw antwoord niet hebben gevonden, laat het ons weten. We helpen je graag verder.

We hebben gewerkt aan diverse merkuitdagingen in verschillende markten. Zoals, de bouw, entertainment en media, financiële sector, retail en consumenten, start-ups en scale-ups, techbedrijven, zakelijke dienstverlening, horeca, maakindustrie. We werken zowel in B2B, B2C en D2C modellen. 

Afhankelijk van de wensen en doelstellingen van jouw uitdaging, proberen we altijd vooraf een gerichte planning te geven over het project. Dit loopt uiteen tussen 2-8 maanden. We bespreken altijd de mogelijkheden zodat jij vooraf zekerheid hebt.

Absoluut. We werken met verschillende type organisaties, in verschillende fases. Start-ups behoren daar zeker bij.

Een volledige merkstrategie is niet voor ieder project noodzakelijk. Wel vormen de merk- en bedrijfsstrategie de kern van alles wat we doen. Al onze opdrachten beginnen met een strategie. Waarom? Omdat zonder de duidelijkheid van de grote lijnen die met een strategie mogelijk zijn, de creatieve prestaties tekortschieten en inhoud missen. Een nieuwe identiteit lost waarschijnlijk geen samenwerkingsprobleem op. Een nieuwe externe campagne helpt misschien niet om de juiste mensen te werven en vervolgens aan je te binden. En ga zo maar door. 

We hebben gewerkt aan diverse merkuitdagingen in verschillende markten. Zoals, de bouw, entertainment en media, financiële sector, retail en consumenten, start-ups en scale-ups, techbedrijven, zakelijke dienstverlening, horeca, maakindustrie. We werken zowel in B2B, B2C en D2C modellen. 

Afhankelijk van de wensen en doelstellingen van jouw uitdaging, proberen we altijd vooraf een gerichte planning te geven over het project. Dit loopt uiteen tussen 2-8 maanden. We bespreken altijd de mogelijkheden zodat jij vooraf zekerheid hebt.

Absoluut. We werken met verschillende type organisaties, in verschillende fases. Start-ups behoren daar zeker bij.

Een volledige merkstrategie is niet voor ieder project noodzakelijk. Wel vormen de merk- en bedrijfsstrategie de kern van alles wat we doen. Al onze opdrachten beginnen met een strategie. Waarom? Omdat zonder de duidelijkheid van de grote lijnen die met een strategie mogelijk zijn, de creatieve prestaties tekortschieten en inhoud missen. Een nieuwe identiteit lost waarschijnlijk geen samenwerkingsprobleem op. Een nieuwe externe campagne helpt misschien niet om de juiste mensen te werven en vervolgens aan je te binden. En ga zo maar door. 

Neem vrijblijvend contact op

Laat hieronder je gegevens achter en we komen snel bij je terug.

Direct appen of bellen?

Ik help je graag direct verder met jouw vragen en uitdagingen.