Waarom dynamische merken overleven

[vc_row][vc_column][vc_column_text]De wereld staat nooit stil. Het marketinglandschap veranderd consequent. Net als de vraag en behoefte in de markt. Het is van belang om te blijven ontwikkelen en innoveren.

Door het alsmaar veranderen van de marktvraag, behoeftes en het aanbod, is het van belang om dynamisch mee te blijven bewegen en ontwikkelen. Een merk dat minder in beweging is, loopt sneller het risico om niet meer te voldoen aan de marktvraag. En dit is een cruciaal aspect voor je positionering. Om marktaandeel te behouden, of vergroten, is het daarom van belang om dynamisch te blijven ontwikkelen.

Door de toenemende innovatieve mogelijkheden ontstaan er interessante kansen. Hiermee kan het merk zich meer focussen op de toekomst en verbinding behouden met de doelgroep. Ieder sterk merk blijft ontwikkelen in nieuwe kansen en voldoen in nieuwe behoeftes.

Sterker nog, merken die het goed doen zijn veelal de merken die nieuwe innovaties introduceren. Ze introduceren een nieuwe categorie in een bestaande markt. Denk aan Apple die als eerste merk zich volledig richte op touchscreen telefoons. Een nieuwe categorie, de smartphone, in een bestaande markt, mobiele telefonie.

Zo zie je dat andere merken die vasthielden aan het ‘ouderwetse’ toetsenbord, moeizaam nog mee konden gaan. Simpelweg omdat na de introductie van het touchscreen, de vraag en behoefte in de markt flink veranderde.

Het is daarom van belang om als merk te innoveren. En de doelgroep zo goed mogelijk voldoen in hun behoefte. Een dynamisch merk is dus een merk die vooruitstrevend denkt en handelt. En daarmee altijd een relevante positie behoudt in de markt.

Hoe word je dan een dynamisch merk? Vanuit de merkstrategie, het fundament van de organisatie, is het noodzakelijk om te blijven kijken naar de markt en welke plek (lees ook: positioneringpositionering) de organisatie hierin inneemt.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”45px”][/vc_column][/vc_row][vc_row gap=”35″ equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][ivan_title title_tag=”h2″ align=”left” animation=”fadeInUp” animation_iteration=”1″ c_id=”.vc_1658324580723″ subtitle_css=”margin-bottom:30px;” sub=”Stel ons een vraag”]Neem nu contact op.[/ivan_title][vc_column_text css_animation=”fadeInUp” c_id=”.vc_1491415416578″]Heb je een vraag? Of ben je op zoek informatie over de mogelijkheden?
We helpen je graag verder.

Kijk ook of je vraag tussen de veelgestelde vragen staat. Kom je er niet uit?
Neem gerust contact met ons op.

MAIL.

Info@brandoftoday.nl

TELEFOON.

(020) 261 74 57[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][ninja_form id=”3″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”45px”][/vc_column][/vc_row]

Deel:

Meer columns

Wat is een merkidentiteit?

Een merkidentiteit is onmisbaar om jouw bedrijf tot leven te laten komen. Een merkidentiteit is meer dan alleen een beeldmerk, kleuren en typografie. Vanzelfsprekend is

Het belang van merkstrategie

Merkstrategie is een begrip die vaak voorbij komt. Maar wat is dit nu eigenlijk? En waarom is dit van belang voor jouw organisatie?

Stel een vraag

Kunnen we je helpen?

Laat hieronder je gegevens achter en we komen zo snel mogelijk bij je terug.

Direct appen of bellen?

Ik help je graag direct verder met jouw vragen en uitdagingen.

Bob Gündel
Eigenaar

+31 (0)20 261 74 57
Info@brandoftoday.nl